Sitemap unga.niacax.nl Nsu ro 80

Nsu ro 80 NSU Ro 80. Omstreden, te vroeg gestorven, eindeloos mooi

Site navigation

5 6 7 8 9 10

Wankels rotatiemotor onder de kap van de NSU Ro 80 kent nauwelijks bewegende delen en draait prachtig trillingvrij. Bovendien biedt hij ondanks zijn compacte afmetingen een imposante pk. Helaas kampt de motor ook met olielekkage, veel defecten en een hoog benzineverbruik. Het enthousiasme over de snelle, comfortabele en futuristische NSU Ro 80 wordt spoedig overschaduwd door de ellende met de onvoldoende doorontwikkelde motor. Uiteindelijk wordt de Ro 80 de ondergang van het ooit zo nsu auto- en motorfietsmerk. Media in category "NSU Ro80" The following 92 files are in this category, out of 92 unga.niacax.nlce of: automobile model. NSU Ro the Car of the Year that killed the company and you can still see the elegant bones of the Ro 80 in their proportions, from their six-light glasshouse to their smooth flanks and wide. NSU Ro 80 points. Car of The year. The big ( m long), fast saloon impressed everyone for its sleek looks and luxury approach. Its technical masterpiece was a compact twin-rotor Wankel engine ( hp) that later showed fuel unefficient and also unreliable in the long run. The Neckarsulm brandname never overcame the failure and would. ekteskapsrådgivning fredrikstad Dear Ro 80 enthusiasts,. the NSU Ro 80 was the first saloon car ever with a rotary engine. NSU developped this engine, also known as the Wankel engine, along with its inventor Felix Wankel and brought it to production maturity. The NSU Ro 80 was the second mass-produced two-rotor Wankel-powered vehicle after the Mazda Cosmo. In , NSU and Citroën set up a common company, Comotor, to build engines for Citroën and other car makers. Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met nsu privacy voorwaarden. Om te beginnen al dat waanzinnige uiterlijk, maar dat is natuurlijk smaakgebonden. Het geluid dat-ie voortbrengt is al heel merkwaardig onregelmatig gesputter bij lage toeren, mooie zoem bij hogere toeren en het rijden is ook anders dan anders, met die semi-automaat en dat gaspedaal dat je maar een klein eindje kunt indrukken.